Vaak gestelde vragen


Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling ?

1- In onze boetiek klikt u op het product van uw keuze, daarna op de link "Bestellen

2- U zal dan uitgenodigd worden om te genieten van de voordelen van de Aquarelle Club (de aanmelding is in dit stadium mogelijk en neemt slechts een paar ogenblikken in beslag). Kies de bestemming, de datum en tijdspanne van de levering.

3- Vul de bestelbon in.

4- Laatste stap, de betaling, hou uw bankkaart bij de hand, u zal de gegevens op de beveiligde site van onze financiele partner moeten ingeven.

5- Na validatie, zal uw bestelling bevestigd worden. 

Welke informatie is er nodig om een bestelling te plaatsen ?

Allereerst vragen wij u zich te informeren m.b.t. de aanwezigheid van uw bestemmeling alvorens een dag en tijdspanne voor de levering te kiezen. Vervolgens verzoeken wij u ons een maxmum aan informatie te bezorgen teneinde de levering zo vlot mogelijk te kunnen laten verlopen.

Op het bestelformulier zal u gevraagd worden naar volgende informatie :

  • de naam, het adres en het telefoonnummer van uw bestemmeling.
  • de eventuele deurcode, digicode, verdieping of andere informatie die nuttig kan zijn voor de bezorger. 

Tot hoe laat kan ik bestellen voor een levering ‘s anderendaags ?

  • U kan dagelijks bestellen tot 17 u voor een levering ‘s anderendaags
  • Voor een levering op maandag, moeten wij uw bestelling op vrijdag voor 17 u geregistreerd hebben. 

De betaling 

Which payment methods are accepted on your site?

Ik wens mijn bankgegevens liever niet op het Internet te vermelden

Aquarelle heeft haar betalingssysteem toevertrouwd aan een partner gespecialiseerd in de beveiliging van online betalingen. Wij garanderen u totale bescherming van uw bankgegevens, verzekerd door het SSL protocol, dat automatisch de geldigheid van de toegangsrechten controleert bij uw betaling per bankkaart en alle gegevensuitwisselingen codeert teneinde de vertrouwelijkheid te garanderen. Wij hebben geen toegang tot en bewaren nooit de informatie m.b.t. uw bankkaart. 

Welke betalingswijzen worden op uw site aanvaard ? 

Kan ik betalen per cheque ?

Nee, een betaling per cheque is niet mogelijk... 

Mijn betaling werd niet gevalideerd, wat moet ik doen ?

Wanneer uw betaling niet lukt , kan u onze klantendienst contacteren.

Opgelet, de informatie van uw bankkaart wordt niet op onze server bewaard. U zal uw bestelling opnieuw moeten registreren, wanneer ze niet gevalideerd werd.

Wanneer uw betaling geweigerd wordt, kan u best even contact nemen met uw financiële instelling. 


De levering 

Levert u overal in Nederland ?

Wij leveren in heel Nederland aan de vaste prijs van 11,60 € BTW incl. 

Levert u in het buitenland ?

U vindt de Aquarelle boeketten terug in volgende landen :

Duitsland : : www.aquarelle.de 
België & Luxemburg : www.aquarelle.be 
Spanje : www.aquarelle.es 
Frankrijk : www.aquarelle.com
Verenigd Koninkrijk : www.aquarelle.co.uk 
Zwitserland: www.daily-flowers.ch

Verenigde Staten (Noordoosten): www.odealarose.com

Iedere site is onafhankelijk en uw voordelen zijn niet geldig op elke site. 

Levert u in openbare plaatsen (kerken, begraafplaatsen, recepties…) ?

De levering op een publieke plaats houdt een risico in. Ook kunnen wij u geen levering op een vaststaand tijdstip garanderen.

Wij raden u daarom aan het adres van een fysiek persoon te kiezen die de colis in ontvangst kan nemen. 

Levert u op zon- en feestdagen ?

Wij leveren niet op zon-en feestdagen. 

Kan u op een welbepaald tijdstip leveren ?

Wij kunnen geen levering op een bepaald tijdstip garanderen. Wij leveren tussen 8 en 18 uur. 

What happens if the recipient is absent?

To see our conditions of delivery, Click here.


Opvolging van mijn bestelling 

Ik heb een verkeerd adres, naam of leveringsdatum ingegeven

Aquarelle verwerkt en verzendt uw bestelling zo snel mogelijk.

Contacteer zo vlug mogelijk onze klantendienst zodat uw bestelling nog aangepast kan worden.

De referentie van uw bestelling zal ons helpen uw vraag vlugger te behandelen, hou ze dus bij de hand wanneer u onze klantendienst contacteert. 

Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen ?

U ontvangt een e-mail met een foto van uw boeket wanneer uw colis onze ateliers verlaat en door onze transporteur wordt opgehaald. In deze e-mail vindt u een link om uw colis op te volgen, wanneer onze transporteur over deze dienst beschikt.

Het geleverde product is niet wat ik bestelde (grootte , model, accessoire(s))

Aquarelle engageert zich om u een oplossing aan te bieden in het geval uw bestelling niet gerespecteerd werd. De foto die genomen werd voor de verzending van uw bestelling dient als bewijs. Verzeker u er bij uw bestemmeling van of hij toch niet de door u bestelde producten ontvangen heeft, alvorens ons uw klacht per mail toe te zenden.

Wij zullen deze met de grootste aandacht onderzoeken en u een oplossing voorstellen. 

Ik heb een Aquarelle colis ontvangen of een bericht dat een bezorger is langsgeweest 

Ik weet niet wie me deze colis heeft toegestuurd, ik heb geen bericht gevonden

Bij iedere bestelling wordt een kaartje gevoegd, mogelijk ligt dit onderaan in de doos. Indien u dit niet terugvindt, contacteer dan onze klantendienst en vermeld uw referentie.

Indien er geen naam op het kaartje vermeld werd, wenst de afzender anoniem te blijven en engageert Aquarelle zich om de identiteit niet bekend te maken. 

Ik heb een bericht in mijn brievenbus gevonden dat een bezorger is langsgeweest

Onze transporteur heeft zich op uw adres aangeboden, maar heeft uw colis niet kunnen leveren. Wij nodigen u uit telefonisch contact te nemen met het nummer vermeld op dit bericht. 

Wat moet ik doen indien de colis beschadigd is ?

Indien de colis beschadigd werd, raden wij u aan eerst de toestand van de inhoud te controleren. Indien ook deze beschadigd is, nodigen wij u uit onze klantendienst te contacteren.
Hou uw bestelnummer bij de hand zodat wij u zo spoedig mogelijk kunnen antwoorden.
Dit nummer vindt u terug op verschillende documenten, zoals :

  • De mail ter bevestiging van uw bestelling
  • Op uw kasbon
  • De mail ter bevestiging van de verzending van uw colis. 

De producten

Stelt u huwelijksboeketten samen ?

Hebt u speciale rouwarrangementen ?

Levert u maatwerk ?

Iedere week wordt onze catalogus aangepast, rekening houdend met de seizoenen en de kalender, waardoor u steeds een 15-tal verschillende producten terugvindt. De beschrijvingen zijn zodanig dat wij u optimaal kunnen informeren over de samenstelling en herkomst van onze producten. 

Wij hebben er voor gekozen onze catalogus zodanig samen te stellen dat u er composities kan terugvinden, die geschikt zijn voor verschillende gelegenheden.

Indien u een bijzondere vraag hebt om een product in grote aantallen te realiseren, staat onze dienst marketing ter uwer beschikking. Hiervoor contacteert u :  Guy-Luc Kreusch


De service Plus

Welke diensten zijn er in mijn bestelling inbegrepen ?

Zonder bijkomende betaling kan u tijdens uw bestelling volgende opties kiezen:

  • de foto van het verzonden boeket bekijken
  • een foto toevoegen die wij zullen afdrukken
  • een schriftelijk bericht toevoegen.

Hoe functioneert de verzending van de afgedrukte en bij de bestelling gevoegde foto ?

Kruis volgend vak aan : " Verzend een foto met uw boeket ", welk u terugvindt op het bestelformulier, en vermeld uw e-mail adres. Na betaling van uw bestelling, zal u een mail ter bevestiging van uw bestellling ontvangen met een link die u zal toelaten ons uw foto toe te zenden.

Opgelet, het dossier moet binnen de 15 minuten na uw bestelling verzonden worden, in de vorm van GIF of JPEG en mag 1 Mo niet overschrijden. 

Hoe kan ik de foto na verzending van mijn bestelling bekijken ?

De foto als bewijs is een gratis dienst die enkel functioneert wanneer u hem hebt aangeduid tijdens uw bestelling, door volgende optie aan te kruisen : " Ik wens per e-mail te ontvangen de codes om de foto van mijn boeket, genomen net voor de verzending, te kunnen bekijken. "

Indien u de mail met de link en de codes die u zullen toelaten de foto te bekijken niet hebt ontvangen, ga dan naar onze site en neem de rubriek " Detail van mijn bestelling ", u kan hier de herzending van uw codes vragen.

Opgelet ! De foto’s blijven slechts 15 dagen na verzending van uw bestelling beschikbaar. 


Onze promoties

De promoties laten u toe te genieten van speciale aanbiedingen "buiten catalogus" voor u geselecteerd door Aquarelle.be. 

Hoe kan ik van deze aanbiedingen genieten ?

Door u aan te melden voor onze " Newsletter " op onze site onder de rubriek : klik hier 

Ik kan uw mail niet lezen

Om onze newsletter correct te kunnen bekijken, klik op de link bovenaan de mail " Voor de correcte weergave van dit bericht : neem toegang tot de online versie ", door dit te activeren, zal zich een pagina openen. 
Indien het probleem blijft bestaan, raden wij u aan te controleren of uw systeem dit type van link toelaat of contacteer onze klantendienst. 

Uw aanbieding functioneert niet

Opgelet, onze aanbiedingen zijn beperkt in de tijd en bechikbaar in beperkte hoeveelheden. Van zodra een aanbieding afgelopen is, zal u naar onze catalogus geleid worden. 

Ik heb een geschenkbon, hoe kan ik hem gebruiken ?

Op de betaalpagina, rubriek " geschenkbon en kortingscode ", geef uw unieke code van 16 letters in (zonder spatie tussen de letters).
Opgelet : de geschenkbon kan slechts één maal gebruikt worden, en uitsluitend op de site via welke hij werd uitgereikt. Hij is niet cumuleerbaar en kan niet terugbetaald worden. Hij is in zijn totaliteit te gebruiken. Indien het bedrag van uw bestelling hoger ligt dan de waarde van uw geschenkbon, zal u gevraagd worden een betalingswijze te kiezen voor het nog te betalen saldo.

Mijn geschenkbon functioneert niet

  1. Controleer via welke site de bon werd uitgereikt. bv : een geschenkbon Aquarelle.be is niet geldig op Aquarelle.com.
  2. Controleer of de vervaldatum niet voorbij is.
  3. Controleer of u de combinatie van 16 letters zonder spaties hebt ingegeven.

Wanneer u punt 1, 2 en 3 hebt gecontroleerd, en het probleem blijft bestaan, contacteer dan onze klantendienst en vermeld de code van 16 letters. 

Ik heb een kortingscode, hoe kan ik deze gebruiken ?

Op de betaalpagina, rubriek " geschenkbon en kortingscode ", brengt u de code in.
Opgelet : deze kortingscode is niet cumuleerbaar, wordt niet terugbetaald, en kan meermaals gebruikt worden bij iedere nieuwe bestelling tijdens de geldigheidsperiode. Hij is enkel geldig op de site via dewelke hij werd uitgereikt. 

Ik heb vergeten mijn kortingscode in te geven

Alle kortingen moeten gevalideerd worden voor de uitvoering van uw betaling en worden niet terugbetaald met terugwerkende kracht. 

Hoe kan ik mij van de Aquarelle Newsletter desabonneren ?

Onderaan in onze nieuwsbrief vindt u een link die u toelaat de frequentie van het aantal nieuwsbrieven te wijzigen , of u definitief te desabonneren.


De loyaliteitsprogramma’s

Welke zijn de voordelen van de Aquarelle Club ?

Uw Aquarelle kaart is geldig op onze site Aquarelle.nl

Eenvoudig en gratis, geniet een korting op uw 4e bestelling, daarna om de 3 bestellingen : 10% van het totale bedrag van de 3 vorige aankopen van bloemen of chocolade (excl. De leveringskosten) .

Ik vind mijn Aquarelle Club logins niet meer ?

Ga naar de rubriek Aquarelle Club, geef uw e-mailadres in, uw identificatiegegevens zullen u onmiddellijk per e-mail toegestuurd worden.